FAQ
Gyakori kérdések
Irodánk megkeresésével, az ügyre vonatkozó meghatalmazással kollégáink azonnal megkezdik a szükséges lépéseket tartalmazó eljárást, tekintettel az adott káresemény specifikus részleteire, határidőkre, stb. Az ügyintézés, képviselet költségeinek, sikerdíjának megfizetése a kárrendezés során kifizetett összegből történik.
Az ügy részleteinek feltárása, megismerése után kollégáink a lehető legkorábban és az eredményesség céljából leghatékonyabb módon keresik meg az adott biztosítót, és a teljes eljárás során a legmegfelelőbb módon és hatékonyabban folytatnak kommunikációt a maximális biztosítói helytállás céljából.
A baleseti esemény során elkerülhetetlen hatósági, orvosi eljárások, protokollokba való betekintést követően a lehető leghatékonyabban avatkozik be a szakértői-egyéb eljárások bonyolításába, határidők felügyeletére vonatkozóan. Ezek részleges vagy teljes rendelkezésre állásakor azonnali hatállyal, ezek tartalmát felhasználva a biztosítóval felvesszük a kapcsolatot, a kárrendezési eljárást megindíttatjuk.
Olyan káresemény során, melynél felmerül a felelősségbiztosítás alapján történő kárrendezés, azonnali vizsgálata annak létének, illetve ebből következően vagy a biztosító vagy a felelősségbiztosítás hiánya esetén a MABISZ megkeresése a mielőbbi kárrendezés érdekében.
Ebben az esetben azonnali vizsgálat tárgyává kell tenni a károkozás mértékét, módját. Összefügg-e a baleset, kár okozásával az alkohol vagy más szer fogyasztása? Az elkerülhetetlen szakértői eljárások nyomon követése, illetve azok elkészültét követően a helyzet tisztázása, a megfelelő irányú kárfelelősség és kárigény rendezése ügyében képviseljük ügyfeleinket.
Amennyiben Ön, mint személyi sérülést szenvedő fél van jelen egy bárki által okozott balesetben, ebben az esetben a felelősség megállapítása érdekében a teljes ügyfeltárást elvégezzük. A felelősség egyértelmű megállapítását követően mind a kárigényét, mind az esetlegesen jogosan felmerült sérelemdíj érvényesítését – akár peres eljárásban – kell végigvinni.
Ebben az esetben, ha közlekedési balesetről van szó, azt bizonyítani kell, hogy egy másik jármű okozta a sérülést, függetlenül annak formájától (anyagi, személyi). Ebben az esetben a MABISZ köteles helytállni. Más, speciális, ismeretlen károkozónak felróható biztosítási esemény során minden körülményt fel kell tárni, bizonyítható módon. A károkozó kilétének felderítése, ennek sikeres megtörténte után az adott biztosító bevonása.
A káreseményből következő kárrendezés összegét nyilvánvalóan rendkívül sok körülmény befolyásolhatja az adott káresemény specifikusságából eredően. A kárrendezés módja az esetek nagy részében a biztosítók helytállása sérelemdíj, vagyoni-anyagi kár térítése formájában. Ezek összege tág határok között mozoghat, ma már elérheti a másfél milliárd forintot is, míg vagyoni kár esetében az 500 millió forintot. Az időbeni lefolyás egy adott eset körülményeitől, de legfőképpen a kárrendezés során történő leghatékonyabb érdekérvényesítéstől, illetve ügyféli képviselettől is függ.
A kárrendezés során az ellenérdekű felek dialógusa elvezethet egy „perbe menni – elkerülni” ponthoz. Ebben az esetben a legtanácsosabb külső, szakértői megítélést tárgyává tenni a pozíciókat és ezen, külső szakértő bevonásával meghozni a döntést, bármely kimenetre is. A per megnyílta esetén a lehető legrosszabb önmagunk képviselete. Biztos vesztes pozíció. A per során megbízott jogi képviselő kizárólagosan tapasztalatokkal bíró, szakirányú jogi képviselő. Bárki más = pervesztés.
Ha már eddig jutott az ügy, csak ismételni tudjuk, kizárólagosan nagy tapasztalatokkal bíró, szakképzett, speciálisan erre a területre alkalmas jogi képviselő. Ennek nemléte esetén a biztosító nyer.
A sérelemdíj, mint jogi kategória ma még Magyarországon kiforratlan, képlékeny és ennek megfelelő megítélés alá esik mind jogalapját, mind mértékét illetően a jogalkalmazó részéről. Ebben az esetben is kifejezetten a sérelemdíj érvényesítése érdekében tapasztalatokkal rendelkező, felkészült jogi képviselő elengedhetetlen.